Pages

MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com

Friday, August 7, 2009

Sekolah Cahaya Ummi

"Kem Generasi Al-Quran"

"Wahai anakkku! laksanakanlah solat dan suruhlah (manusia)berbuat yang makruf dan cegahlah (mereka) dari yang mungkar dan bersabarlah terhadap apa yang menimpamu, sesungguhnya yang demikian itu termasuk perkara yang penting" Ayat : 17 : Lukman.

Selesailah sudah program minggu ni...selesailah sudah sesi pembelajaran dengan kanak-kanak...alhamdulillah, semuanya berjalan dengan lancar walaupun terdapat banyak kesulitan. Al-maklumlah ada dua program serentak berlangsung...satu lagi program sekolah menengah iaitu SMK BENTA, PAHANG. Seperti biasa, pembahagian tugas akan berlaku bagi melicinkan perjalanan program.

Seperti yang saya katakan dalam blog yang lepas, i choose this little one than the older one...learning with them is a wonderful thing...hihi yela, belajar dengan kanak-kanak ni tak sama dengan orang besar...so banyak benda yang kita boleh belajar daripada kanak-kanak ni...furthermore, i'm taking Early Islamic Education...so, need a lots of exposure on them...in practically...insyaAllah...so far kanak-kanak ni baik sangat2...dengar cakap and yang paling menarik sekali time jungle tracking and nite tracking...macam-macam gaya dan karenah yang ada...muka comot2 pun senyuuum ja...yang nangis pun ada...sebab takut pacat ja...biasalah budak-budak kan...tapi saya seronok bersama mereka...

Untuk program SMK BENTA, saya tidak terlibat 100% pun...dan semua aktiviti mereka diuruskan oleh fasilitator lain, kiranya, program OK...haha, sebenarnya saya sudah kehabisan idea...mungkin program minggu depan akan ada lebih banyak input yang boleh dikongsikan bersama?

InsyaAllah...Jumpa lagi...

0 comments:

Post a Comment

MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com MyEm0.Com

I Luv Islam