Pages

Friday, July 16, 2010

Kursus PERMATA Negara KPPN Siri 7/8 2010
















Alhamdulillah...

Kursus selama 1bulan 2minggu sudah berakhir...

1 bulan berada di Residen Hotel, UNITEN cukup untuk membuat kita merasa betapa hidup ini seperti di syurga...haha..teda la..its juz a symbolic...mana mungkin kita sedar bahawa kos satu orang yang join kursus ni ialah Rm7,000!!! mula-mula tau tu mau terbeliak juga biji mata nih...haha..hampir tak percaya tapi itulah yang sebenarnya...nama pun hotel kan...merasalah hidup mewah seketika...makan 6 kali...bilik air cond...kelas air cond...ada wireless...hari2 leh online...haha..tapi dalam senang2 tu...ada yang lebih penting sebenarnya...ilmu yang semua jurulatih cuba sampaikan kepada kami..seharusnya bersyukur dengan peluang yang diberikan...terima kasih pihak jabatan yang hantar ke kursus nih..memang banyak membantu untuk jadi pendidik berpersonaliti biru...(^_^)...walaupun hakikatnya sy nih berpersonaliti emas sebenarnya...hoho...leh la ba tuh...

Selepas tamat kursus sebulan..kena praktikal g 2 minggu d PAPN...memandangkan permintaan mau buat d tempat sendiri x terlaksana...terpaksalah buat di PAPN Bagan Pinang Negeri sembilan...xpala...bila g mau tgk tempat orang kan..haha...(Belum pernah sampai N 9 sebenarnya...)dari hidup mewah beralih ke hidup sederhana...tinggal di dalam taman...makan sendiri...kena tumpang kereta untuk sampai ke Taska...hihi...bila fikir semula..hidup ni macam roda kan?haha...sudah terang lagi bersuluh...jelas menunjukkan bagaimana hidup ini sebenarnya...(^_^)...cuma kita ja kadang2 lupa...terlepas pandang...sudah namanya "manusia" = "An-Nissian"="pelupa"...satu kalimah yang cukup untuk menggambarkan manusia ni yang bagaimana sebenarnya...jadi...seharusnya kita selalu peka...selalu cuba untuk jadi yang terbaik walhal sebenarnya tidak mampu...tapi xsalah dan kita tidak rugi sedikit pun...kan?siapa setuju?hiiii...sy setuju sangat2...sebab kita bukan sempurna dan kita tahu tiada siapa pun yang sempurna...jadi xsalah untuk sentiasa berusaha menjadi yang terbaik...(^_^)...

Hmm..rindu pla ngan kanak-kanak di Bagan Pinang ni..2 minggu knal macam 2 tahun..haha...ingat kat Aidil...Wani...Umairah...haaa..c comel Zickry...=) harap2 sihat la durang suma...n kadang2 kita macam faham kanak-kanak ni....tapi sebenarnya kurang faham...itulah kanak-kanak...dunia yang penuh Warna-warni...kadang-kadang buat orang dewasa kurang mengerti...hiii...pas kursus ni tahu lah banyak tentang kanak-kanak yang kita tak tahu..aiiyooo..kita pernah jadi kanak-kanak pun masih xfaham...terima kasih kepada kanak-kanak yang menjadi guru kepada orang dewasa...(^_^)...Terima kasih kerana sentiasa mengajar orang dewasa untuk jadi lebih baik...=)...InSyaAllah...

sekadar tu untuk kali ini...
ingat... "Apa pun yang terjadi...Berjalanlah tanpa HENTI..." (^_^)...

InsyaAllah yang terbaik sentiasa mengiringi anda...=)
Ameeennnn....













0 comments:

Post a Comment

I Luv Islam